Frontpage Slideshow (version 2.0.0) - Copyright © 2006-2008 by JoomlaWorks
PIRVEC. Pla infraestructura vehicle elèctric
logogremi17.jpg

PIRVEC. Pla estratègic per al desplegament d'infraestructura de recàrrega per al vehicle elèctric a Catalunya 2016-2019.

PRESENTACIÓ:

En data 31 d’agost de 2010 s’aprova per Acord del Govern l’Estratègia d’Impuls del Vehicle Elèctric a Catalunya 2010-2015 (IVECAT) on es defineixen 4 eixos de treball i 26 mesures, per tal de permetre que el vehicle elèctric esdevingui una oportunitat industrial, ambiental i d’eficiència energètica en l’àmbit de la mobilitat.

L’estratègia IVECAT designa l’Institut Català d’Energia (ICAEN) com a responsable del seguiment dels indicadors definits en l’estratègia, i assumeix  un paper central en l’eix I, corresponent a la infraestructura de recàrrega. El balanç final, pel que fa  a la implementació de les 26 mesures identificades és positiu, malgrat l’error en la quantificació de vehicles elèctrics previstos per a finals del 2015.

El 9 d’octubre de 2012, el Govern aprova El Pla d’energia i canvi climàtic 2012-2020 (PECAC), que recull les línies de la política energètica de la Generalitat de Catalunya. El Pla indica que, en termes energètics, s’ha d’assolir una reducció progressiva en valors absoluts del consum total de combustibles fòssils a Catalunya al llarg del període 2012-2020, com a transició cap a un objectiu de molt baix consum total de combustibles fòssils en un horitzó al 2050, adaptant-se a l’esgotament progressiu dels combustibles fòssils al món.

Per continuar avançant cap a aquests objectius el Govern aprova el 14 de juny de 2016 el Pla d'Acció per al desplegament d’Infraestructura de Recàrrega per als Vehicles Elèctrics 2016-2019 (PIRVEC), que té per objectiu convertir Catalunya en un país atractiu per al vehicle elèctric a través de la garantia de subministrament energètic als usuaris i al parc de vehicles que circula per la xarxa viària catalana. L’estratègia compta amb una dotació de 5,8 milions d’euros per tal de superar les barreres que, a dia d’avui, impedeixen que Catalunya assoleixi els nivells d’implantació que el vehicle elèctric té a altres països d’Europa.

La mobilitat elèctrica constitueix una de les palanques de la necessària transició cap a una energia neta i intel·ligent, mitjançant:

  • L’increment significatiu i substancial de l’eficiència energètica
  • La penetració, de forma massiva, de les energies renovables en un sector captiu del petroli i que constitueix el 40% del consum energètic de Catalunya.
  • L’emmagatzematge distribuït d’energia elèctrica, fonamental per al creixement de les energies renovables en el mix elèctric
  • L’acceleració del necessari desenvolupament de les xarxes elèctriques intel·ligents
  • La contribució a la descentralització de la generació elèctrica
  • L’efecte multiplicador de l’autoconsum, en compartir les xarxes intel·ligents i la necessitat d’emmagatzematge
  • La reducció directa de la dependència del petroli

Amb l’assumpció de les externalitats ambientals i sobre la salut del model energètic:

  • Millorant la qualitat de l’aire a les ciutats pel que fa a òxids de nitrògen, les partícules fines i la contaminació acústica
  • Reduint les emissions de gasos d’efecte  hivernacle

Consolida un nou sector industrial innovador al voltant de les necessitats perifèriques del vehicle elèctric,  de l’eficiència energètica i de la interconnectivitat.

  • Sector de la electrònica de potència
  • Innovació tecnològica en xarxes de distribució elèctrica
  • Tecnologies de la informació i la comunicació. 

 

OBJECTIUS:

El Pla estratègic per al desplegament de la infraestructura de recàrrega per als vehicles elèctrics a Catalunya (PIRVEC) té per objectiu garantir el subministrament d’energia elèctrica als ciutadans i empreses per avançar cap a una mobilitat més eficient i més neta i aconseguir minvar les barreres que actualment llastren el desenvolupament d’aquesta tecnologia.

La mobilitat elèctrica en el transport rodat contribuirà a incrementar l’eficiència energètica, reduir les emissions contaminants, integrar les energies renovables, millorar la qualitat de l’aire a les ciutats i reduir l’alta dependència del petroli que té Catalunya. 

El Pla facilitarà la cooperació entre els diversos agents públics i privats per tal d’assolir els següents objectius:

  • 100 estacions de recàrrega ràpida (EdRR) tri-mànega d'accés públic (potència >45 kW)
  • 400 estacions de recàrrega semiràpida (EdRS) d'accés públic (potència >7,5 kW
  • 25.000 punts de recàrrega vinculats (EdRV) associats a vehicles elèctrics privats
  • Posar en funcionament un sistema d'identificació interoperable dels usuaris de vehicles elèctrics i de pagament eficaç i universal per totes les EdRR i EdRS, compatible amb els sistemes europeus.
  • Promoure modificacions normatives per assolir la viabilitat tècnica i econòmica de la mobilitat elèctrica


Aquests objectius proposats pel Pla són una fita destacada per avançar cap als objectius fixats de cara al 2020, en el Pla de l’energia i canvi climàtic (PECAC), en relació amb el percentatge de vehicles elèctrics del parc total de vehicles i el nombre d’estacions de recàrrega:

  • 3% de penetració de vehicles elèctrics purs turismes (aproximadament, 108.000 vehicles)
  • 12% de penetració de motocicletes i ciclomotors (aproximadament, 124.000 vehicles)
  • 2,5% de penetració de furgonetes (aproximadament 19.465 vehicles)
  • 1,2 punts de recàrrega per cada vehicle elèctric, entre estacions de recàrrega ràpida (EdRR), semiràpida (EdRS) i vinculada (EdRV). És a dir, aproximadament 301.758 punts de recàrrega totals a Catalunya.

 

A més, el Pla està alineat amb la Directiva 2014/94/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 22 d’octubre de 2014, relativa a la implantació d’una infraestructura per als combustibles alternatius especialment en els següents aspectes:

  • Impulsar una infraestructura de mobilitat elèctrica que arribi a garantir l’objectiu proposat d’una estació de recàrrega per cada 10 vehicles elèctrics de cara al 2020.
  • Garantir que les estacions de recàrrega d’accés públic estiguin exempts de barreres com ara targetes, sistemes de subscripcions o qualsevol altre autorització que limiti l’ús de les estacions de recàrrega als seus usuaris.
  • Assegurar una infraestructura de recàrrega accessible i suficientment distribuïda a tot el territori.

 

 

MÉS INFORMACIÓ A:  http://icaen.gencat.cat/ca/plans_programes/pirvec/presentacio/ 

 

 
< Anterior   Següent >
Corredors d'Assegurances RISK Nedgia ELECTRO STOCKS Circutor Daunis Electro Stocks Aigües de Terrassa Novelec Itecat Instalaciones Talleres Loam e Hijos Instal·lacions Porcar

Cercador Google

Març 2018 Abril 2018 Maig 2018
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dm
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

 

 

Greintec

Associació professional d'empresaris d'electricitat, fontaneria, gas, sanejament i afins de Terrassa i comarca.
( Terrassa, Sant Cugat, Valldoreix, Olesa de Montserrat, Rubí­, Ullastrell, Matadepera, Vacarisses i Viladecavalls )